Kõik, mida peaksid teadma kollageeni kasutamisest


Viimastel aastatel on populaarseks saanud kollageeni tarbimine toidulisandina. Selle tarbimisel on mitmesuguseid tervisega seotud eeliseid, alates liigesevalu leevendamisest kuni naha tervise parandamiseni. Kollageen on meie keha peamine struktuurvalk, moodustades 25–35% kogu keha valkudest.

Kollageen on sidekoe peamine komponent, millel on oluline roll kõõluste, naha, lihaste ja luude struktuuris. Seda leidub rohkesti ka sarvkestades, veresoontes, soolestikus, selgroolülide ketastes ja hammaste dentiinis ehk hambaluus.

Mida peaks kollageeni valides silmas pidama?

Milline kollageen omale valida? Mis maitsega need kollageenid üldse on? Kui pikalt ja millega neid tarbida?

Meilt on igasuguseid küsimusi küsitud. Kogusime blogisse enimlevinud küsimused kollageeni osas kokku, et saaksid kogu info, mida peaksid kindlasti teadma.

Kui palju peaksin päevas tarvitama kollageeni, et näha tulemusi?

Oleneb, kas tegu on mehe või naisega, mis on sinu kehakaal, tervislik seisund, vanus jne.

Üldine rusikareegel on, et ca 4-6 g päevas on soovitatav kogus, et keha suudaks vajaliku tooraine kätte saada ja seda vajalike struktuuridesse siduda.

Kui aga oled suitsetaja, kehva tervisega (vitamiinide puuduses või pidevas põletikus näiteks), võiks kogus olla kindlasti suurem, kuna sel juhul keha põletab erinevaid ko-faktoreid, mis on vajalikud kollageeni sünteesiks (näiteks C-vitamiin). Kuna keha esimene eesmärk on ellu jääda, siis ilu eesmärgiks just palju väärtusliku ning nappi ressurssi ei eraldata ning selletõttu on tekkinud defitsiit pikema perioodi peale.

Kui kaua peaksin tarvitama kollageeni? Kui pikalt peaksin kuuri tegema

Soovitatav on alustada 30 päevase kuuriga. Kuna kollageeni sünteesimine ning täiendamine kehas võtab aega, siis esimeste tulemuste nägemiseks läheb vähemalt 1 kuu.

Tulemused võivad avalduda vastavalt inimesele erinevalt. Kes tunneb, et nahk on tervem, kes aga näeb juuste tervise paranemist ja läiget. Üldiselt tunnetavad need, kellel on liigeseprobleemid, leevendusi kõige esimesena, kuna kollageen alandab liigestes põletikku.

Arvestades, et kollageen on meie kehas kõige enam esinev proteiin (moodustades kuni 80% meie nahastruktuurist), siis on kehal selle järgi pidev vajadus. Vananedes (kollageeni tootmine hakkab vähenema alates 25-eluaastast) keha võimekus ise seda proteiini toota väheneb, mistõttu on soovitatav kollageeni tarbida ka pärast esimest kuuri, et toetada keha vajadust antud proteiini järele.

Kollageen

Kas imetamisel võib tarvitada kollageeni? Kas rasedana võib tarvitada?

Absoluutselt. Kuna tegu on meie kehas looduslikult esineva proteiiniga, siis kollageenil endal puuduvad igasugused vastunäidustused rasedatele. Samuti ei ole ühtegi vastunäidistust meie segudel, oleme sinna sisse pannud kõik loodusliku, puhtad ja vitamiinirohked toorained, mis on igati soovituslikud rasedatele/imetavatele.

Mis on vastunäidistused kollageeni tarbimisel ja miks?

Üldiselt kollageeniga väga vastunäidistusi ei esine. Kuna tegu on proteiiniga (nagu seda on näiteks ka liha), siis oskab keha sellega üsna hästi toime tulla. Kollageen on aga veel paar sammu lihast edasi, kuna reaalselt ei sisalda ühtegi muud ensüümi, aminohapet või lisastruktuuri.

Tegu on puhta proteiiniga, mida kehal on lihtne seedida ja mille tagajärjel ei teki jääkaineid. Ainuke kõrvalnähtus, mida väga vähesed kogevad kollageeni tarbimisel, on mõnigane puhitus. See tuleneb individuaalse keha seedeprotsessist järsult suurenenud proteiinikogusega toime tulemiseks. Sellisel juhul on soovitatav kogus jagada päeva peale kaheks või kolmeks ja üldjuhul see ebamugavustunne kaob.

Milline kollageen on kõige parem: kas mereline, loomne või taimne?

Nii looma kui ka kala kollageen on mõlemad väga head (struktuurilt on nad üsna sarnased). Vahe tuleneb elukeskonnast ning selle reostusest. Kalast tehtud kollageeni puhul on suureks riskiks raskemetallide reostus, millest tulenevalt peab olema väga tähelepanelik, et kust kala on püütud. Seda on aga raske kontrollida. Loomse kollageeni puhul tuleb silmas pidada, et kuidas loom on kasvatatud ja mis toiduga on toidetud.

Mõlema puhul kehtib kuldne reegel – vangistuses olnud, inimese poolt toidetud ning antibiootikumidega “ravitud” organism ei saa areneda nii, nagu loodus seda on ette näinud, mistõttu kollageeni struktuur ei ole puhas ning tervislik. Oma valikutes otsi alati toodet, mis on kas süvavetest ja puhastest aladest püütud kala või siis loom, kes on elanud rohutoidul õnneliku elu.

Mis puudutab taimseid “kollageeni allikaid”, siis tegelikkuses kollageeni taimsel kujul ei eksisteeri. On olemas taimsed toorained, mis aitavad keha enda kollageeni tootmise protsessile kaasa, pakkudes vajalike ehitusplokke, et keha suudaks rohkem ning kõrgema kvaliteediga proteiini toota, kuid antud lahendus ei ole efektiivne.

Lõpptulemus on siiski iga individuaalse keha võimekusest lähtuv ning oleneb paljuski sellest, et kui agaralt muud protsessid seda toorainet jõuab eest ära “varastada” . Näiteks kui keha on haige, põletikuline või vitamiinide ja mineraalide puuduses, siis ei jää sellest toorainest suur midagi järgi.

Kui palju kollageeni on Boost Yourselfi supersegudes?

60% kogu kollageeni supersegu koostisest on puhas veise kollageenipeptiidist pärinev kollageen. See tähendab, et ühe doseeringu kohta on seal 6g kõrgema klassi kollageeni.

1 SPL KOLLAGEENI = 6g KÕRGEMA KLASSI KOLLAGEENI

Loomne kollageen

Kas kollageeni võib segada teiste supersegudega?

Kindlasti. Kuna supertoitudel on kõrgendatud toiteväärtused vitamiinide ja mineraalide näol, siis parendab see keha toimimist ning kehas käivaid protsesse, mille tulemusel on ka kollageeni omandamine ning sünteesimine parem ning efektiivsem.

Soovitatav on eriti just sellised supertoidud, milles on rohkelt C-vitamiini, tsinki, vaske ja B-vitamiine. C-vitamiin aitab kehal omastada ja toota kollageeni efektiivsemalt. Soovitame lisada meie C-vitamiini rikast Immunity supertoidusegu lisaks, et saavutada tulemused kiiremalt. 1 spl Immunity supersegu = 3 sidruni jagu C-vitamiini ja 200% sinu päevasest vajadusest!

Millega on kõige parem tarvitada kollageeni? Mis on teie soovitused?

Kollageeni eripära on, et see sobitub peaaegu kõikjale. Meie segud on vabalt tarbitavad lihtsalt veega segades. Samas võib kollageeni segada mistahes joogi või söögi sisse – smuutid (mitte blenderdada, lisada juba valmis olevale smuutile), kohvi, jogurt, pudrud, värsked mahlad, tee jne. Kollageen on üsna vastupidav nii kuumale, mistõttu kohvile ja pudrule lisades ei kahjusta sa selle struktuuri.
Blenderdamine lõhub kollageenipeptiidi ning selle tagajärjel väheneb tema efektiivsus. Seega alati puista peale või sega kollageeni supersegu enda smuuti, vee, pudru või jogurti sisse.

Kas piisab teha ainult 30 päeva kollageeni? Miks?

Sellest ei piisa, aga aitab sul näha esimesi tulemusi, kuid kokkuvõttes on see ikkagist vaid jäämäe tipp. Kuna kollageeni proteiini hulk kehas on suur, siis vana ja kahjustunud kollageeni välja vahetamine/asendamine on pikk protsess.

Tänane teadus väidab, et see võtab kuni 7 aastat, et kogu kehas olev kollageen välja vahetada ja taastada, mis tähendab, et kui tahame saada kõiki kollageeni poolt saadavaid kasusid (terve ja ilus nahk ning juuksed, terved liigesed ja kõõlused, tugevad luud jne), siis kollageeni tarbimine peaks olema üks meie igapäevane harjumus.

Kollageeni kuur

Kas kollageeni tarbimine mõjutab seedimist? Miks?

Kollageen üleüldiselt on üks seedimist toetav proteiin. Nimelt aitab kollageen parandada soolestiku pinnal olevat õrna kaitsekihti, mis omakorda hoolitseb selle eest, et soolestikus oleva bakteri elukeskkond on terve ning saavad pühenduda oma tööle (toitainete lõhustamisele) ning samuti aitab see lappida lekkiva soolestiku sündroomist tulenevaid tervisehädasid.

Boost Yourself omakorda lisas kollageenile juurde inuliini, mis on väga võimekas prebiootikum (probiootikum-bakteri toit, et see püsiks terve). Samuti on juurde lisatud supertoite, mis aitavad toetada seedeprotsesse.

Kas kollageeni segu võib tarvitada ka siis kui parim enne kuupäev on möödas? Kui kaua säilib teie kollageen?

Kollageeni säilivus on otseselt seotud meie tooraine säilivusega. Kuigi kollageenil endal võib eluiga olla aastaid, siis oleme lisaks pakki juurde lisanud erinevaid supertoidusegusid, millel on oma eluiga. Omalt poolt garanteerime segule 9-kuulise säilivuse alates tootmisest, kuid tihtipeale on see pikem (parim enne pakenditel kirjas).

Mis puudutab toote sobivust pärast parim enne möödumist, siis me otseselt ei propageeri toote tarbimist pärast selle kuupäeva möödumist.

Küll aga kuna tegu on kuivainetega, siis antud kuupäeva möödumisel toode kohe “hapuks” ei lähe. Pigem on see soovituslik ajaperiood, mille ületamisel toote kasulikud omadused hakkavad tasapisi hääbuma ning samuti võivad hakata osad toorained käituma teist moodi (näiteks muutuvad tükilisemaks või tuhmuvad).

Millele aitab Boost Yourselfi kollageenisegu kaasa?

Kollageen mõjutab väga paljude organite tööd.

Kliendid on välja toodud on erinevaid tulemusi: terve ja säravam nahk, läikivad juuksed ning tugevad küüned, tervemad liigesed ja kõõlused, tugevamad luud, korras seedetrakt. Kollageen aitab kaasa lihaskasvule, toetab kaalulangetust, vähendab ebatervislikke isusid ning tõstab energiataset ja elujõudu.

kollageeni tarvitamine

Miks olete valinud just rohutoidul veise ehk “grass-fed veise” kollageenipeptiidi?

Grass-fed loom elab loodusega sünergias. Ta areneb nii, nagu loodus on seda ette näinud, ilma et inimene oma “toidulauaga” ta ära rikuks.
Inimene on tõestanud, et ta ei ole just kõige targem selles, mis puudutab tervisliku toitumist. Vaatame otsa kasvõi globaalsele ülekaalu ja diabeedi epideemiale või muudele tervisehädadele, mis inimkonda kimbutavad ja mis on selgelt põhjustatud elustiilist ning toidulauast.

Rohutoidul oleva veise lihas-, luu- ning koestruktuur, millest tehakse ka kollageeni on terve, mistõttu on see meie kehale hästi omastatav ning seeditav.

Seedimiseks ei pea keha eraldama jääkaineid. Näiteks on tööstusliku looma liha ja kollageen kahjustunud, mille tulemusel meie keha hakkab eraldama hulgaliselt mürke, et me suudaksime seda lõhustada, samuti on struktuur õige ja keha oskab seda õigesti paigutada (taaskord, tööstuslikul loomal on struktuur kahjustunud ning see on nagu püüaksid maja ehitamisel asetada murenenud kivi telliskivide vahele ja loota, et see jääb hiljem kandma).

Mitu pakki läheb tarvis Boost Yourselfi kollageeni ilukuuri tegemiseks?

Ühest pakist jagub terveks kuuk (30 portsjonit pakis).

Kas kollageen aitab kaalu langetada? Miks ja kuidas?

Jah, kollageen on abiks kaalulangetamisel, sest: 

  1. Nagu varasemalt (punkt 10) selgitatud, siis aitab kollageen parandada seedimist. Seedimise paranemisel suudab keha paremini lõhustada toitaineid ning sellest tulenevalt ladestub vähem “tagavara”.
  2. Kollageen on täisväärtuslik proteiin, mis edastab kehale täis kõhu signaale, mille tulemusel vähenevad isud ning teed juba automaatselt tervislikemaid valikuid + tänu vähenenud isudele sööd vähem.
  3. Kollageen aitab saavutada ja hoida tervemat lihasmassi. Tervem lihasmass aga omakorda aitab põletada kiiremini ja puhtamalt kaloreid, mistõttu ladestunud rasvavarud vähenevad.

Kas kollageeni võib lisada ka sooja joogi sisse? Miks?

Võib. Kollageen ei ole temperatuuritundlik. Kollageeni saadakse keetmise tulemusel, seega sobib kasutamiseks isegi keevas vees.

Kas ärritunud soole sündroomi puhul võib tarvitada kollageeni?

Nagu punktis 10 kirjeldatud, siis kollageen aitab kaasa soole tervisliku seisu taastamisele. Ärritunud sool on tasakaalust väljas ja põletikuline, mistõttu soole kaitsekiht on vigastunud, bakteriaalne keskkond suuresti hävinenud ja vajab taastamist. Kollageen on üks tööriist, mis aitab sellele taastamisprotsessile kaasa.

Kui kollageen peaks tekitama puhitusi, siis jaga kogused väiksemaks, et seedimisele leevendust pakkuda.

Kas alla 18-aastane võib kasutada kollageeni? Millisest vanusest alates soovitate kasutada?

Võib. Kahju see ei tee. Küll aga peaks 18-aastase organism töötama täiskäigul ning keha võime kollageeni toota peaks olema maksimaalne. Tootmine kehas hakkab vähenema alates 25 eluaastast, siis on soovitatav hakata ka tasapisi kollageeni tarbimist tõstma toidulisandina.

Kirjeldage kollageeni maitseid: millised need on? Millist soovitate kõige rohkem?

Ühte konkreetset me ei soovita, sest maitsemeeled ja eelistused on erinevad. Nii nagu mõnele meeldib vanilje jäätis ja teisele shokolaad, nii on ka meie kollageeni maitsetega.

Meil on kokku 4 erinevat maitset:

  1. Vaarika kollageen – segusse on lisatud ka mustsõstraid ning selle maitse on värske ja marjane, kuid peamiselt domineerib vaarikamaitse. Kes meist ei armastaks kodumaiste magusate vaarikate maitset! See on imeline nii veega tarbides kui ka pudru peale puisates.
  2. Karusmarja kollageen – karusmarjad ehk tikrid on oma olemuselt hapukad, särtsu annavad lisaks juurde veel mustsõstrad. See on tõeline maitseelamus ühes pakis, mis meenutab päikselist Eestimaa suve, mil nopid aiamaal põõsast tikreid ja mustsõstraid otse suhu. Kui eelistad magusale hapukat, siis see on sinu!
  3. Toorkakao kollageen – segus on ka vaarikad ja mustsõstrad, mis teevad sellest iga shokohooliku magusa unistuse. Jood kuuma veega ning saad mõnusa kakaokokteili. PS! Toorkakao on üks kõige väekam supertoit, mis tõstab endrofiinide taset organismis. Hea tuju lisaks muule garanteeritud.
  4. Aroonia ja Goji marjadega kollageen – goji ja aroonia mõjuvad omavahel väga mahedalt, selle sümbioos on täpselt perfektne – mitte liiga magus ega liiga hapu. Segada võid seda reaalselt igale poole või süüa otse pakist, sest selle maitse sobib kõikjale!

Mida teeb inuliin? Miks olete lisanud selle enda kollageeni supersegule?

Inuliin on võimas prebiootikum. Prebiootikum omakorda aitab seedetrakti tervisisliku seisukorda parandada, kuna prebiootikumi on probiootikumi toit. Probiootikum omakorda lõhustab toitaineid ja kaitseb seedetrakti, et sealt ei lipsaks läbi lõhustamata toidu- või proteiiniosakesi.

Mis aitab kollageeni efektiivsemalt omastada?

Number üks kaaslane kollageenile on C-vitamiin, mis on ülioluline kollageeni sünteesiks meie kehas. Meie kehas algab kollageeni tootmine prokollageenist, mis koosneb glütsiinist ja proliinist. Prokollageeni moodustumise protsess nõuab aga toimimiseks lisaks ka C-vitamiini ja vaske.

C-vitamiini leidub kõige rohkem mustsõstardes ja marjades, aga näiteks ka paprikas, kibuvitsas ja petersellis. Vaske leidub toorkakaos ning pähklites ja seemntes. Lisaks aitab kollageeni omastamisele kaasa ka biotiin.

Kas kollageen mõjutab ka südemetööd?

Ilma piisava koguse kollageenita võivad ka arterid muutuda nõrgaks ja hapraks. See viib omakorda teiste terviesmuredeni, nagu näiteks ateroskleroosi ehk arterilubjastust ja nõrgenenud südametöö. Seega kollageeni tarvitamine aitab kaasa südametööle ning aitab ennetada südamehaiguste riske.

UUS!
(24 arvustust)
25.90

“You are beautiful” kollageen vaarikaga (300g)

Kollageen mis aitab taastada sinu naha ilu ja juuste elu. Lihtsasti kasutatav ja kiire toimega.

Suur pakk alati -23% soodsam!

  • Kodumaise vaarika maitsega kollageen
  • Kõrgema klassi kollageen, mis pärit vabalt kasvatatud veistelt ja kemikaalide vabalt töödeldud
  • Üle 10 000 tulemustega rahuloleva kollageeni kliendi
  • Mahemarjadelt pärit C-vitamiini sisaldus aitab kaasa kollageeni normaalsele moodustamisele
  • Supilusikatäis annab sulle 6g puhast kollageeni (60%)
  • Ühest pakist 300g jagub muretult terveks kuuks (30 portsjonit pakis)
  • JAMAVABA toode ei sisalda lisaaineid ja sobib kasutamiseks ka raseduse ning imetamise ajal
  • Tasume sinu eest saatmiskulu 2.69€, kui tellid üle 35€
  • Registreeru Boost Yourselfi püsikliendiks ja teeni iga ostuga 5% raha tagasi
(24 arvustust)
25.90
UUS!

“You are beautiful” kollageen karusmarja ja musta sõstraga (300g)

Kollageen mis aitab taastada sinu naha ilu ja juuste elu. Lihtsasti kasutatav ja kiire toimega.

  • Kodumaise karusmarja ja musta sõstraga maitsega kollageen
  • Kõrgema klassi kollageen, mis pärit vabalt kasvatatud veistelt ja kemikaalide vabalt töödeldud
  • Üle 10 000 tulemustega rahuloleva kollageeni kliendi
  • Mahemarjadelt pärit C-vitamiini sisaldus aitab kaasa kollageeni normaalsele moodustamisele
  • Supilusikatäis annab sulle 6g puhast kollageeni (60%). Räägitakse, et see on piisav kogus üheks päevaks
  • Ühest pakist 300g jagub muretult terveks kuuks (30 portsjonit pakis)
  • JAMAVABA toode ei sisalda lisaaineid ja sobib kasutamiseks ka raseduse ning imetamise ajal
  • Tasume sinu eest saatmiskulu 2.69€, kui tellid üle 35€
  • Registreeru Boost Yourselfi püsikliendiks ja teeni iga ostuga 5% raha tagasi
(19 arvustust)
25.90
UUS!

“You are beautiful” kollageen toorkakao ja vaarikaga (300g)

Kollageen mis aitab taastada sinu naha ilu ja juuste elu. Lihtsasti kasutatav ja kiire toimega.

  • Kodumaise vaarika ja toorkakao maitsega kollageen
  • Kõrgema klassi kollageen, mis pärit vabalt kasvatatud veistelt ja kemikaalide vabalt töödeldud
  • Üle 10 000 tulemustega rahuloleva kollageeni kliendi
  • Mahemarjadelt pärit C-vitamiini sisaldus aitab kaasa kollageeni normaalsele moodustamisele
  • Supilusikatäis annab sulle 6g puhast kollageeni (60%). Räägitakse, et see on piisav kogus üheks päevaks
  • Ühest pakist 300g jagub muretult terveks kuuks (30 portsjonit pakis)
  • JAMAVABA toode ei sisalda lisaaineid ja sobib kasutamiseks ka raseduse ning imetamise ajal
  • Tasume sinu eest saatmiskulu 2.69€, kui tellid üle 35€
  • Registreeru Boost Yourselfi püsikliendiks ja teeni iga ostuga 5% raha tagasi
(10 arvustust)
25.90
UUS!

“You are beautiful” kollageen aroonia ja goji marjaga (300g)

Kollageen, mis aitab taastada sinu naha ilu ja juuste elu. Lihtsasti kasutatav ja kiire toimega.

Suur pakk alati -23% soodsam!

  • Kodumaise aroonia ja goji maitsega kollageen
  • Kõrgema klassi kollageen, mis pärit vabalt kasvatatud veistelt ja kemikaalide vabalt töödeldud
  • Üle 10 000 tulemustega rahuloleva kollageeni kliendi
  • Mahemarjadelt pärit C-vitamiini sisaldus aitab kaasa kollageeni normaalsele moodustamisele
  • Supilusikatäis annab sulle 6g puhast kollageeni (60%). Räägitakse, et see on piisav kogus üheks päevaks
  • Ühest pakist 300g jagub muretult terveks kuuks (30 portsjonit pakis)
  • JAMAVABA toode ei sisalda lisaaineid ja sobib kasutamiseks ka raseduse ning imetamise ajal
  • Tasume sinu eest saatmiskulu 2.69€, kui tellid üle 35€
  • Registreeru Boost Yourselfi püsikliendiks ja teeni iga ostuga 5% raha tagasi
(11 arvustust)
25.90

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

[]