Toitumisnõustaja: immuunsüsteemi toetamiseks viska menüüst välja need toidud


Millised on need toidud, mis meie immuunsüsteemi turgutavad ja millised hoopis vastupidiselt laastavad. Mida võiks tegelikult koju varuda, kui ei soovi väga tihti poes käia? Küsisime nõu toitumisnõustajalt Elis Nikolailt.

Käes on aeg, kus inimesed pööravad üha rohkem tähelepanu enda ja oma lähedaste tervisele, heaolule ja ka toitumisele. Kindel on see, et ükski konkreetne toit meid ühegi soovimatu viiruse ja haiguse eest ei kaitse, küll aga saame anda endast parima, et pakkuda oma kehale just seda kütust, mida tal läheb vaja immuunsüsteemi turgutamiseks, et meid terve ja tugevana hoida. Ja seda aastaringselt!

Millised on need toidud, mis meie immuunsüsteemi turgutavad ja millised hoopis vastupidiselt laastavad. Mida võiks tegelikult koju varuda, kui ei soovi väga tihti poes käia?

Küsisime nõu toitumisnõustajalt Elis Nikolailt.

Toidud, mis tugevdavad immuunsüsteemi: 

Marjad

Marjad on küll väikesed, aga oi kui võimsad. Näiteks sõstrad, jõhvikad, pohlad ja astelpajud on väga C-vitamiinirikkad, jõhvikad toimivad ka põletikuvastaselt ning aitavad võidelda bakteriaalsete infektsioonidega. Mustikad on jällegi marjade ja puuviljade hulgas ühed kõige antioksüdantide rikkamad. Antioksüdandid aitavad omakorda võidelda liigsete vabade radikaalidega. Organismis, mis on terve ja vastupanuvõimeline, on vabade radikaalide ja antioksüdantide vahel tasakaal.

1 pakk Balance Multivitamiini supertoidusegu sisaldab 1 kg põhjamaiseid marju. Põhjamaiste marjadega vitamiinirikas supertoidusegu sisaldab rohkelt C-vitamiini, mis aitab kaasa immuunsüsteemi normaalsele talitlusele, energiavahetusele ja naha normaalsele talitlusele.”

Kurkum ja ingver

Kurkumis leiduv kurkumiin on tõeliselt võimas antioksüdant ning mõjub põletikuvastaselt. Proovi kindlasti maitsvat ja tervendavat India kurkumipiima ehk kuldset piima.

On kindlaks tehtud, et ingver aitab võidelda nohu, külmetuse ja isegi gripiga ja ära unusta, et nii ingver kui ka kurkum sobivad imehästi ka smuutidesse.

Selleks, et saaksid enda immuunsust loodusliku C-vitamiiniga toetada, oleme välja töötanud eriti kõrge C-vitamiini sisaldusega Immunity supertoidusegu. See on mõeldud kasutamiseks kogu perele – lastest vanavanemateni.

Fermenteeritud ja hapendatud tooted

Haiguste perioodil tasuks oma menüüsse lisada ka fermenteeritud toidud, nagu näiteks hapendatud kapsas ja kurk, korelaste kuulus kimchi, keefir ning ka jogurt. Nendes leiduvad naturaalsed probiootikumid aitavad hoida tasakaalus meie soolestiku mikrofloora ning seeläbi tugevdavad immuunsüsteemi. 70% kogu meie immuunsüsteemist asub tegelikult soolestikus!

Vana hea küüslauk

Seda, et küüslauk haiguste perioodil tervistav on, teavad vist küll kõik. Küll aga tasub teada, et kõige kasulikum on küüslauku tarbida toorelt. Kui soovid halvast hingeõhust pääseda, siis lihtsalt väldi küüslaugu närimist ja neela pisikesed tükid tervelt alla.

Brokoli ja selle idud

Brokkoli nimelt sisaldab ühte eriti võimsat antioksüdanti, sulforafaani ja kusjuures brokkoli idud sisaldavad sulforafaani 50 korda rohkem kui brokkoli ise. Seega kui Sa veel ei ole brokkoli seemneid idandanud, siis proovi järele. Idud sobivad hästi nii smuutide ja salatite rikastamiseks kui ka niisama näksimiseks.

Küll aga tasuks oma menüüs vähendada suhkru, töödeldud toidu ja ka alkoholi osakaalu.

  • Valge suhkur on täiesti toitaine vaene ja organism ei omasta suhkrust mitte midagi kasulikku. Veidi tervislikumad magustajad on mesi, agaavi- ja vahtrasiiirup, kookospalmi suhkur ja steevia.
  • Kindlasti tasub praegu eelistada eelkõige „päris toitu“, kuhu pole lisatud  e-aineid, maitsetugevdajaid jm lisaaineid. Ka teraviljadest eelista pigem täisteravilju – täistera kaerahelbeid, rukkileiba, pruuni riisi, täisterapastat ning toortatart – nendes lihtsalt on säilinud rohkem toit- ja kiudaineid.
  • Alkoholi seedimise ning kehast eemaldamisega peab organism nägema päris korralikku vaeva, seega seda lisatööd pole hetkel küll mõtet oma kehale anda.

Mida võiks siis praegu köögikappidesse varuda, kui ei soovi tihti poes käia?

  • Kindlasti tasub sügavkülmas teha ruumi külmutatud marjadele. Ka rohelist lehtvilja ning juba eelnevalt tükeldatud puuvilju saab väga edukalt just sügavkülmas kaua säilitada.
  • Menüü rikastamiseks võiks lisaks kõige populaarsematele kuivainetele, nagu kaerahelbed, tatar, riis ja pasta, köögikapis leiduda ka kinoad, läätsesid, odrakruupe ja miks mitte ka eksootilisemat kuskussi.
  • Konserveeritud oad ja herned on väga toitvad, valgurikkad ja boonuseks ka kauasäilivad. Kas teadsid, et punastes ubades on ainult õige pisut vähem valku kui sealihas?
  • Lihatoodetest tasuks samuti eelistada „päris liha“ ning jätta menüüst välja kõik poolfabrikaadid ja teised lihalaadsed tooted.
  • Lisaks kartulile lisa oma juurvilja nimekirja ka teised eestimaised juurikad, nagu näiteks kaalikas, peet, pastinaak, porgand ja nuikapsas.
  • Pähklid ja seemned on endiselt suurepärane valik vahepalaks ning sobivad ka magusaisu vähendamiseks. Erinevalt suhkrurikastest maiustustest on pähklid lausa pungil vajalikest toitainetest!

Lisaks teadlikule toitumisele, ole ikka positiivne ja rõõmus, liigu looduses, maga piisavalt ning veeda kvaliteetset aega oma kallite inimestega. Nii võid kindel olla, et oled andnud endast sellel veidi äreval ajal parima.

 

6 kommentaari postitusele “Toitumisnõustaja: immuunsüsteemi toetamiseks viska menüüst välja need toidud

  1. Helbe Mettis says:

    Ma vihkasin avokaadot. Nüüd sellega leppinud. Kasutan harva smuutis aga siis ka lisan kõvasti soola või ja küüslauku. No ei ole eestimaalase maitsele. .
    Mulle soovitati lihtsaid maapähkleid. Kuna olen täielikult pähkli fänn siis vastavalt rahakotile asendan avokaado pähklitele.
    Ostan tervise ampse kus on pähklid ja rosinad. Supper mulle.
    Kuna pidasin ka dieeti juba pool aastat ja sain maha kümme kilo siis vahetasingi õhtu näksimise mitme paki tervise snäkiga kus sees erinevad pähklid ja rosinad. Maksavad 1.25 pakk. Ostan õhtuks kaks pakki ja enne magama minekut pole rohkem süüa vaja.
    See minu variant aga mõnele ei sobi. Soovitan leida sulle oma 😊

  2. Tiina Nurmik says:

    Täiesti välja on igasugustest nõuannetest jäänud toiduainete puriinisisaldus. Nende kohta info leidmine on keeruline. Palun abi!

  3. Margo says:

    Kas ja millega võiks asendada selles nimekirjas avokaado? No ei maitse mulle see ja ei mingis vormis. Kas pähklid ja kui siis millised?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

[]