Trialisõitja Keity Meier jagab oma kogemusi toidulisanditega: “Mingit šokolaadimaitselist jõusaalijooki ma ei prooviks”.

Tapalt pärit trialisõitja ja korduvalt (2013,2015,2017) eesti parimaks naissportlaseks valitud Keity Meier jagab oma kogemusi toidulisanditega: “Mingit šokolaadimaitselist jõusaalijooki ma ei prooviks”.

Kuidas sa enda jaoks sellise põneva spordiala üldse avastasid?

Eks tegemist ole küllalti pika sündmustejadaga, kuid alguse sai see unistusest, et minu elu oleks seotud kaherattalistega. Mu esimene tutvus konkreetselt trialisõiduga lähemalt sai tehtud siis, kui ma olin viisteist. Eelnevalt olin küll oma kodukandis väikese krossikaga siin ja seal ringi töristanud ja matkamas käinud, aga see oli midagi uut.

Ja mis see midagi uut siis täpsemalt oli?

No ehk see, et ei sõideta näiteks tee peal, vaid võiks öelda, et minnakse sõna otses mõttes mägesid vallutama, või siis selle trialirattaga kivide peale ukerdama. Sellelt esimeselt ürituselt sain aga pisiku külge ning üsna pea kohtusin ka oma esimese treeneriga. Ta pakkus välja, et võiks proovida ning vaadata, mis saama hakkab.

Keity Meier Pilt 2
Pildi autor Muumi

Sa mainisid, et minnakse rattaga kividele. Kuidas see sinna jõudis ja kas trialiratas on siis mingis mõttes teistsugune?

Trialisõidu kui rattaspordi alguses sõideti nii umbes sada aastat tagasi Šotimaal kuivades jõesängides, ratas prooviti sellel keerulisel maastikul liikumiseks võimalikult kergeks teha, ehk võeti kõik ebavajalik ära. Siis muidugi läksid ka rajad ning maastik, millel sõita, keerulisemaks ja väljakutsuvamaks ja sealt see mingi hetk kaljudele ja kividele jõudiski.

Ja kuidas sina kirjeldaks seda tunnet või kogemust, mille sa sellest sõidust saad? Mida see sinult kui sportlaselt nõuab?

Sellel kogemusel on kolm tähtsat koostisosa: ratas, maastik ning juht. Kui need kolm kokku saavad, siis algab põhimõtteliselt tants, mis kestab oma kuus tundi. Kui sa näiteks maanteel soovid kiiremini edasi liikuda, siis annad lihtsalt gaasi, siin aga ei aita gaas üksi midagi, kui sa ratta, enda keha ning maastiku vahel õiget tasakaalu ja rütmi ei leia.

Füüsilisest võimekusest rääkides, kas sa teed ka rattaspordi kõrval mingisugust lisatrenni?

Minu lemmik on crossfit, ma tunnen, et see annab jõudu ja vastupidavust ning plahvatust. Mulle meeldib ka matkata või jalutada kusagil kiltmaastikul, just selles vastupidavuse võtmes, aga väga suur jooksufänn ma ei ole.

Keity Meier Pilt 3
Pildi autor Kristel Alliksaar

Et kogu seda suurt trenni ja koormust kehale kompenseerida, kas sa mingisuguseid toidulisaneid ka kasutasid enne Boost Yourselfi avastamist?

Siit ja sealt natuke proovisin, aga minu jaoks oli suureks probleemikohaks nendes toodetes leiduvad lisakoostisosad. Kui ma üritasin näiteks mõnda silti lugeda, siis ma ei olnud võimeline neid aineid isegi hääldama, rääkimata siis nende tegeliku toime või päritolu mõistmisest. Siis ma hakkasingi otsima, kust leiaks midagi sellist, mis oleks päriselt puhas ja samas teeks ka minu heaks midagi kasulikku.

Ja kuidas sa Boostiga rahule oled jäänud? On need siis lisaks sellele, et nad on puhtad, ka näiteks kerged tarbida?

Väga rahule olen jäänud, ma alustasin sellisest komplektist, kus olid sees Fitness Energy, Workout Recovery ja kollageeniga tervisesegu. Juba maitsest oli aru saada, et nad on looduslikud ja naturaalsed, mitte mingeid magustajaid täis limonaadid, mida niisama kulistada. Aga maitsvad on nad küll, saabki ise katsetada erinevaid variante, kuhu ja kuidas neid lisada. Ma ise näiteks joon tihti mandlipiimaga või panen pudru sisse, aga õnneks mänguruumi on hästi palju nendega.

Keity Meier Pilt 4
Pildi autor Muumi

Ja kas enesetundes või trennis toimus mingi märgatav muutus ka?

Kindlasti toimus. Taastumist raskest trennist märkasin üsna pea, et ma polnud päeva lõpuks täiesti laip ja surmväsinud enam ning see oli hästi suur võit minu jaoks, sest siis jäi natuke energiat ka teiste tegevuste jaoks. Teine tähelepanek oli see, et trenne oli kergem alustada ja keha oli värskem kuidagi. Need on sellised väikesed muudatused ja asjad, aga tegelikult ka väga olulised. Kokkuvõtvalt ütleks, et Boost tegi 24h päevast 30h päeva. Jõudu ja jaksu on tuntavalt rohkem.

Praegu räägitakse päris palju sellest, et inimesed on hakanud rohkem huvi tundma selle vastu, mida nende toidulisandid sisaldavad. Kas sa oled ka märganud seda?

Jaa, kindlasti see huvi ja teadlikkus suureneb, eks minu käest on ka tuldud nõu küsima, et mida mina kasutan või tarvitan ja ma võin Boosti soovitada küll väga julgelt. Turul on muidugi valik väga suur, et kohati ongi raske selles orienteeruda, ma olin ju ise ka selles olukorras. Aga eks tasub natuke aega võtta ja süveneda, leida see bränd või brändid, mida sa usaldad, aga mingit šokolaadimaitselist jõusaalijooki ma küll ei prooviks, kuigi eks maitsed ole erinevad.

Kas sa muidu oled kuulnud, et Boost Yourself avas veebis tervisekaubamaja, kust võid leida erinevatelt brändidelt samasuguseid puhtaid tooteid nagu Boosti enda omad?

Ei olnud veel kuulnud aga pean tervitatavaks, et inimestele on jamavaba ühele lehele koondatud. Tänane kaubanduse eetika või selle puudumine on väga ettevaatlikuks teinud ja sestap hindan ettevõtteid, kes on asja juures südamega.

  • Liigesed Liikuma - Ananass - M
    Boost Yourself Troopilise ananassi maitsega Liigesed liikuma + MSM + kollageen + kibuvits toidulisand (300g)
    16.90
  • Sporditooted - Inulin + Banana - 300g
    Boost Yourself TRAINING PLANT BASED PROTEIN + Inulin & Banana 300g
    13.90
  • Vahepala - Must Sõstar - 300g
    Boost Yourself Healthy & Weight vahepala proteiinisegu: Musta sõstra maitseline (300g)
    15.90

Lisaks lugemist

Jaga arvamust