Mis on oksüdatiivne stress ja miks peaksid sellele tähelepanu pöörama juba täna!

Ei ole kunagi liiga hilja ega vara, et anda väike tõuge enda immuunsussüsteemile, sest viimane on kui müür, mis lahutab sind kahjulike viiruste ja bakterite pealetungi eest. Paraku leidub igas müüris mõni nõrgem koht ning siis on keha sunnitud reageerima, tihti protsessidega, mis pikale venides võivad hakata meile kasu asemel hoopis kahju tegema.

Oksüdatiivne stress ja mida ta kaasa toob?

Ilmselt ei ole kellelegi üllatuseks, et tasakaal on nii looduses kui terviseküsimustes olulisel kohal. Kui tasakaal saab rikutud, siis sealt hakkavadki probleemid ja hädad pihta, alguses vaikselt ja märkamatult, kuid aja möödudes üha märgatavamate tagajärgedega. Oksüdatiivne stress on üks selliseid seisundeid, mis saab alguse tasakaalu rikkumisest, täpsemalt siis kaldub see organismis stressorite kasuks ning antioksüdantide kahjuks.

Selle tulemusena tekivad vabad radikaalid, mis omakorda loovad soodsa keskkonna erinevatele terviseprobleemidele nagu südame-veresoonkonnahaigused, Alzheimeri tõbi, vähkkasvajad, dementsus ja autoimmuunsed haigused.

Oksüdatiivse stressi blogi pilt 2

Kas oksüdatiivne stress on alati halb?

Oksüdatiivne stress, kui see kestab lühikest aega, on täiesti normaalne keha reaktsioon, mis käivitab organismi kaitsemehhanismid, kui kehal on vaja võidelda näiteks viirustega. Probleemiks muutub see aga siis, kui ta kestab pikka aega, sellisel juhul muutub vabade radikaalide hulk suureks ning kahjustused, mida nad organismile teevad, võivad muutuda püsivamaks püsivamaks.

Oksüdatiivse stressi blogi pilt 3
Selleks, et end igapäevaselt hästi tunda ja organismi eest hoolitseda, tasub alustada väikestest asjadest, näiteks lisada üks tervist toetav eliksiiridoos oma hommikusöögi kõrvale.

Millest oksüdatiivne stress tekib?

Oksüdatiivset stressi põhjustavad nii välised kui sisemised tegurid. Välimisteks võib lugeda näiteks suitsetamise, alkoholi, keemilised ained ja ravimid. Nende osas võib teadlik inimene teha küllaltki palju ära, näiteks loobuda sigarettidest ja napsust, kuid näiteks UV kiirgus, õhureostus ja keskkonnamürgid võivad olla üsna rasked vältida, eriti kui elad linnas. Samuti võib leiduda selliseid oksüdatiivne stressi põhjustajaid toidus, mida me sööme ja toodetes, mida tarbime. Sisemistest teguritest põhjustavad oksüdatiivset stressi põletikud, suur füüsiline koormus, vaimne pinge ja stress ning ka kroonilised haigused.

Oksüdatiivse stressi blogi pilt 4

Kuidas saan ma oksüdatiivset stressi vähendada?

Hästi palju saabki inimene ise teha ära, hoides end kõrvale kahjulikest harjumustest nii vaimses kui füüsilises mõttes, anda kehale piisavalt puhkust ning toiduda tervislikult ja täisväärtuslikult. Kuid väike tugi meie organismile kulub alati ära ja siin ulatabki Pilze Plus sulle abikäe. Pilze Plus eliksiirid, mida soovitavad ka saksa arstid, sisaldavad lisaks musta pässiku ekstraktile C-vitamiini ning mustsõstra- ja astelpajumahla. C-vitamiin aga aitab võidelda oksüdatiivne stressi vastu. Lisaks on C-vitamiin abiks immuunsus- ja närvisüsteemi normaalsele talitlusele.

  • PILZEPLUS - chaga Sanddorn 500ml
    Pilzeplus BIOElixir mit Sanddorn 500ml (chaga)
    Soodusmüügis toode
    20.00
  • PILZEPLUS - chaga Schwarze 500ml
    Pilzeplus BIOElixir mit Schwarze Johannisbeere 500ml (chaga)
    Soodusmüügis toode
    20.00

Lisaks lugemist

Jaga arvamust