KAALUST ALLA: Toitumisnõustaja 10 soovitust kaalulangetamiseks

Toitumisnõustaja Helerin Äär on 2018. aastal lõpetanud Annely Sootsi Tervisekooli ning on nüüdseks 4 aastat aidanud klientide tervist ja heaolu tõsta läbi tasakaalustatud toitumise.

Kaalulangetus on põletav teema aasta ajast sõltumata – ikka tahetakse saada suveks vormi, seejärel soovitakse suvel kogunenud kilodest lahti saada, siis ootab ees jõuludeks trimmi saamine või hoopis jõulukilode maha võtmine. On tõsiasi, et toitumisele tuleb tähelepanu pöörata aastaringselt. Millele tuleks aga keskenduda kaalulangetusteekonnal? Kuidas võtta kaalust alla nii, et tulemus ka päriselt säiliks? Toitumisnõustaja Helerin Äär jagab ülilihtsaid nippe, mida võid hõlpsasti omal käel järele katsetada, kui soovid kaalust alla võtta.

1. Kaalust alla reegel number 1: söö regulaarselt

Toitumise jälgimisel on oluline mitte jätta toidukordade vahesid liiga pikaks, sest kui vahed ulatuvad juba viie kuni seitsme tunnini, langeb veresuhkru tase ning tekivad isud kiiremate süsivesikute järele. Seega teeb toidukordade vahelejätmine sulle hoopis karuteene. Kõige parem oleks süüa regulaarsete 3-4 tunniste vahedega, kuid siin peaks jälgima ka seda, milline toidurežiim sulle kõige rohkem sobib. Toitumisnõustaja Helerin Äär soovitab süüa viis korda päevas, mis tähendab kolme põhitoidukorda hommikul, lõunal ja õhtul ning kahte vahepala. Hea oleks järgmise päeva toidukorrad eelmisel päeval läbi mõelda ning sõltuvalt päevast vajadusel need ka ette valmistada.

2. Kaalulangetusel ära unusta juua vett regulaarselt

Tihtipeale ajavad inimesed segamini janu ja näljatunde. Kui oled söönud tund või kaks tagasi ja tunned, et tahaksid midagi veel süüa, proovi esimese asjana juua klaas vett ja tunneta, kas näljatunne läheb üle. Nii ennetad ülesöömist ning peletad söögiisu sellega ära. Päevas tuleks juua kaks kuni kolm liitrit vett sõltuvalt kehakaalust. Kui oled teadlik toituja ning tarbid puu- ja köögivilju, suppe ja taimeteed, siis saab toidust teatava hulga vedelikku juba kätte ning sellevõrra võib tarbitav veekogus väiksem olla.

3. Puhasta oma toidulaud igasugusest jamast

See on üks olulisemaid punkte kehakaalu langetamise juures. Töödeldud toidu asendamine päris toiduga aitab kaalulangetusele kaasa ning seda on toitumisnõustaja enda klientide tulemuse pealt ka näinud. Töödeldud toitude all mõtleme kõiki poolfabrikaate, pihve, lihapalle, viinereid, valgest jahust tooteid, valget riisi, magustatud jooke ja näkse. Me ei pea kõigi nende toiduainete tarbimist täiesti ära jätma, sest vahel ikka isutab tükikese šokolaadi järgi, aga valdav osa toitumisest peaks olema puhas. Seega tuleks valida võimalikult naturaalseid toite ning kõige parem oleks valmistada toidukord endale ise.

Boost Yourself Healthy & Weight täiskõhuproteiinisegu tagasiside

Tagasiside Boost Yourself kaalust alla

4. Kaalulangetamisel väldi kalorite sisse joomist

Põhiline jook kaalulangetuse ajal võiks olla vesi. Tarbitavad kalorid tuleks jätta eelkõige toidule. Harjumuseks saanud veini, õlle või karastusjookide igapäevane tarbimine annab märkamatult juurde rohkem kaloreid, kui sa arvata oskaks. Näiteks sisaldab 500 ml Coca-Colat 13 teelusikat suhkrut ning annab 200 kalorit. Pudel veini annab umbes 500 kalorit ning neli õlut 800 kalorit. Tihtipeale polegi inimestel kaalulangetuseks muud vaja teha, kui sellest harjumusest lahti öelda, hakata rohkem vett tarbima ning kaal langeb ludinal.

5. Miks kaal ei lange? Vii suhkru tarbimine miinimumini

Kas oled magustatud jogurtite, kohupiimade, maiuste ja poekookide ohver? Lisaks armastad lisada suhkrut tee ja kohvi sisse? See kõik takistab kaalulangetuse teekonda ning lisasuhkrute söömise peaks viima võimalikult nullilähedaseks. Toitumisnõustaja räägib enda kogemusest, et kui oled mõnda aega juba vähema suhkruga toiduaineid tarbinud, harjuvad maitsemeeled sellega ära ning kui uuesti näiteks magustatud jogurtit proovid, tundub see juba liiga imal. Samuti soovitab Äär teha ise kooke ning kui need on tehtud headest toorainetest võid kooki süüa kas või igaks vahepalaks! Kookide retsepte jälgi hoolega, sest sageli saab retseptides olevat suhkrukogust lausa poole võrra vähendada ning kook jääb ikka magus!

6. Kaalust alla põhireegel: järgi taldrikureeglit

Taldrikureegli järgimine on kaalulangetamisel tulemuslik abimees. Reegel ütleb, et pool taldrikust peaks olema salat ja köögivili; veerand teravili,  täisteratoode või kartul ning viimane veerand valk (liha, kala, muna, kaunviljad). Toitumisnõustaja ei soovita ühegi toiduaine ärajätmist taldrikult, sest kui tarbid näiteks ainult salatit ja liha, võib pärast söömist jääda ikka tunne, et tahaks midagi veel. See tuleb sellest, et taldrikul oli puudu süsivesik. Ka valke ei tasu taldrikult välja jätta, kuna need tekitavad täiskõhutunnet kõige enam ning tihtipeale, kui valgud välja jätta, süüakse hoopis üle.

7. Magusaisu leevenda marjade või värskete puuviljadega

Koogitükid annavad palju suhkrut ja kaloreid. Näiteks võib üks koogitükike anda 600 kalorit, sama kaloraaži eest maasikaid saab aga süüa lausa kaks kilogrammi! Kõige raskem hetk tuleb ületada poes – ära osta koju ebatervislikke maiustusi. Kui sinu teistel pereliikmetel on harjumus seda teha, siis pane need tooted kõige ülemisele kapiriiulile silme eest ära ning aseta laua keskele nähtavale puuviljakauss või teised tervislikumad maiustused.

Lisa Boost Yourself Healthy Weight täiskõhu proteiinisegu smuutisse ja hoia üleliigsed isud eemale.


Smuutikauss Boost Yourself kaalust alla

8. Kaalulangetamisel on oluline teha kalorivaesem valik

Meie poodides on müügil palju erinevate ettevõtete loodud sama laadi toiduaineid, mille sisaldus ja kaloraaž on väga erinev. Seega lugege alati pakendit! Näiteks kõiguvad erinevate hakklihade kaloraažid lausa 100 kuni 300 kalori vahel. Hea variant on asendada kaloririkkamad toiduained sarnaste kalorivaesemate toiduainetega. Näiteks saab väga edukalt asendada hapukoort Kreeka jogurtiga, millega võidad kaloraažis lausa neli korda. Kreeka jogurt aitab ka kõhu pikemalt täis hoida kui hapukoor.

9. Emotsionaalne toitumine

Sageli on kaalutõusu põhjuseks emotsionaalne toitumine. See on psühholoogiline teema ning sel puhul peaks aru saama, mis on selle põhjuseks ning milliseid tundeid toitumisega alla surume. Samuti tuleb endale teadvustada, kui suur probleem see sinu jaoks on. Tegu on väga levinud teemaga, mis pole enam ammu tabu, seega pöördu sel puhul julgesti oma ala spetsialisti poole!

10. Ole kohal, kui sööd

Sageli tabame end hetkedelt, kui oleme söömise ajal arvutis, telefonis või vaatame telerit. Sellega kaasneb aga suur probleem, nimelt ahmime me toidu mõtlemata sisse ning seetõttu sööme sageli rohkem kui vaja. Kogu söömisprotsess peab olema toidule pühendatud ning tegevust tuleb nautida. Ideaalne variant on süüa koos perega ühe laua taga ning rääkida samal ajal möödunud päevast. Telefonid, teler ja arvutid pane söömise ajaks eemale.

Kui oled langetamas kehakaalu, siis alati järgi oma enesetunnet ning küsi nõu spetsialistilt. Loodame, et need 10 ülilihtsat nippi aitavad sul hõlpsamini nautida oma kaalulangetusteekonda. Nimetatud nippe saad kasutada igal ajal – vali välja enda jaoks sobivamad ning alusta oma tervise ja heaolu nimel tegutsemist juba täna!

Ilu ja tasakaalu kombo Boost Yourself 2022
77.00€
Lisa korvi
muretult vormi kombo Boost Yourself 2022
71.60€
Lisa korvi
Boost Yourself Healthy Weight täiskõhu proteiin eripakkumine1 2022
28.60€
Lisa korvi

Lisaks lugemist

Jaga arvamust