Kes meist ei oleks mõlgutanud mõtteid sellest, et teha üks julge samm ja tõsiselt anda võimalus mõnele oma kireprojektile. Natalia Kamberg, OLE kehahooldustoodete brändi looja, just nii tegigi, muutes ühe hoone oma talukompleksis seebikeetmise töökojaks.
Enne kui me seepidest rääkima hakkame, tahaks ma uurida, millega sa enne seda tegelesid ja kuidas sa üldse jõudsid sellise ideeni, et hakata säärase käsitööga tegelema?
Enne Meremõisas kodu rajamist elasime perega Tallinnas ja minu tegevusvaldkond oli ja on ka praegu seotud pigem juuraga. Meie elukeskkond Meremõisas on väga iseloomulik Põhja-Eesti loopealsetele, see on ühtviisi maaliline, kaunis ja samas intiimne. Kogu siin oldud ajaga on tasapisi kasvanud soov seda ilu ja puhtust kuidagi talletada, seda tekkivat emotsiooni jagada ja kinkida. Seepideni jõudsin läbi sisemise vajaduse jagada ja anda tähendus sellele kaunile kohale. Seebid on nagu võimalus anda vorm ja kuju kogu positiivsele energiale, mis mind siin ümbritseb.
Ja sellest tekkis siis mõte panna püsti väike töökoda ja hakata seal seepe valmistama?
See käis natuke teises vormis, sest mida tegelikult tahtsin siit keskkonnast nagu kinni püüda, olid lõhnad ja emotsioon, seep kui selline oli lihtsalt väga sobiv vorm selle tunde ja emotsiooni talletamiseks ja teistele jagamiseks. Muide raamat, mis just seepide lõhnade osas tõuget andis, oli Michelle Marly raamat “Mademoiselle Coco ja armastuse parfüüm”, kus Coco pikalt ajas taga just seda õiget kooslust ja tasakaalu mingi kindla lõhna osas.
Sinu seepidel on väga huvitavad nimed, kas näiteks Hommikusel Udul või Paekivil on siis ka oma lõhn, või on seal mingi teistsugune loogika?
Jah, siin nüüd ongi see huvitav koht, et paekivil, hommikusel udul või isegi jõhvikal ei ole tegelikult mingit sellist konkreetset omaette lõhna. Pigem on need lõhnad seotud minu isikliku emotsiooniga . Hommikune Udu on näiteks jahutav ja värskendav, õrn täpselt nagu udu, mis hommikul korraks ilmub välja ja siis kaob kuhugi. Lõhn on just see, mis läheb kokku selle emotsiooni ja tundega ilusast momendist või nähtusest.
Lõhnad on need, mis kutsuvad esile mälestusi, emotsioone ja mõjutavad meid rohkem, kui oskame arvata.
Näiteks Paekivi seepide aroom on loodud emotsionaalselt tasakaalustama, maandama, julgustama ja andma positiivsust, et kõik on täpselt nii nagu OLEma peab ja et ees on ootamas vaid parim. Paekivi seepide lõhnas on aimata taimede maalähedast aroomi koos kadaka puiduse ning karge nüansiga. See lõhn toob sind justkui koju tagasi, toob meeltesse rahu ja enesekindlust.
Oma seepidest, kas sinul on ka oma lemmik?
Minu lemmik on Jõhvikas, jällegi, jõhvika järgi lõhnavat eeterlikku õli ei ole olemas. Samas kasutan toodetes jõhvika seemnete õli – sel aga on pigem taimne, rohune lõhn. Jõhvikas on minu jaoks tugeva sümboolsusega mari, mis Eestile väga omane. Arvan, et jõhvikas võiks isegi olla meie rahvusmari. Teiselt poolt on selle seebi lõhn hästi naiselik, selline lilleline õrn, värske, väikese vihjega magususele. Otsisin seda õiget nüanssi päris tükk aega. See oli tõeliselt loominguline protsess – segasin, lisasin, katsetasin tohutult, enne kuni tekkis see õige tunne.
Kas peale selle, et siis igas seebis püüda kinni mingi kindlale emotsioonile või tundele omane lõhn, tahtsid veel mingeid kindlaid omadusi oma seepidele anda?
Ikka ikka, mind väga kõnetab kõik see öko ja naturaalne mõtteviis aga samas tahan, et see puhas ja naturaalne oleks ka esteetiline. Mõnda käsitööseepi kasutades jäi ikka vannituppa sadet ja puru, mis ongi loomulik, aga oma seebid tahtsin ma teha nii, et seda ei tekiks. Lisaks tahtsin teha seepi, mis kataks kõik vajadused, et sul ei peaks olema vannitoas 5 erinevat seepi iga kehaosa jaoks! Nende seepide koostis on loodud selliseks, et nendega võid julgelt pesta nägu, raseerida, pesta käsi ja kogu keha! Põhimõtteliselt võib nendega ka pead pesta! Näiteks savi seebis lisab libisevust, meresool rikastab mineraalidega ja aitab nahka niisutada ja õrnalt koorida. Ja loomulikult oli mulle oluline ka see, et seepides ei oleks mitte ühtegi keemilist lõhna-, värvi ega säilitusainet.
Kuidas sa ise tunned, kas nõuab siis palju tööd ja vaeva selline nullist brändi ülesehitamine ja kas see natuke hoiab ka selle protsessi loovat külge tagasi?
Kõigepealt ma ütleks, et minu esmane eesmärk on seda teha ikka selleks, et kinkida ja jagada seda positiivset emotsiooni, olla see kes OLEn ja teha seda, mida tunnen, et pean tegema. Aga loomulikult sain ma üsna ruttu aru, et reaalsus seab sellele loomele omad piirid. Ma ei ole näiteks turunduse või sotsiaalmeediaga sugugi sina peal, või ka näiteks müügiga. Boost Yourselfiga ma tegelikult puutusin kokku siis, kui võtsin osa Nullist sotsiaalmeedia turunduskoolitusest ja sealt sain rohkem tuttavaks selle maailmaga.
Ka lapsed hakkasid torkima, et tuleb end ikka nähtavaks teha veebis ja rääkida sellest, mida ja miks ma teen. Nende panus on tegelikult tohutu – nii julgustamise, uskumise kui ka otsese panustamise mõttes. Enamik fotosid on tütre tehtud. Sotsiaalmeedia küsimustes on poeg abiks. Ja loomulikult osaleb kogu pere toodete testimises. Kõik tooted katsetan kõigepealt oma pere peal ära. Loomkatseid me ei tee.
Ja nii jõudsite ka Boost Yourselfi Tervisekaubamajani?
Just, seal on sellist omanäolisust ja leidub selliseid väikeseid ettevõtjaid, keda mujalt ei pruugi väga leida. Ja see ka on oluline, et on jamavabad, puhtad tooted pakkumisel. Reaalsus on see, et pisikesel ja alustaval tegijal on keeruline igas valdkonnas ekspert olla. Öeldakse ka ju, et selleks, et mingis valdkonnas tõesti hea olla, kulub oma 10 000 tundi ja ühes päevas on neid ikka ju vaid 24.
Ja millised on siis plaanid OLE brändiga, kui suunata pilk tulevikku?
Plaaniks on kuulata oma sisemist häält ja OLEmist ja jätkata, kui see tundub õige ja inspireeriv Ma nüüd alustasin seepidest, aga mul on tegelikult veel plaane ja projekte, mis ühel või teisel põhjusel on pidanud natuke ootama. Niikaua, kuni see teeb maailma meie ümber pisutki paremaks, puhtamaks ja helgemaks kohaks , ei ole mingit küsimust.