Boost Yourself kuidas stressi leevendada

Parim ravim stressi vastu


Stress on keha reaktsioon mingile konkreetsele olukorrale. Stressi on määratletud kui keha mittespetsiifilist vastust mis tahes nõudmisele. Stress on meie mõistuse ja keha katse kohaneda muutuva olukorraga sellise reaktsiooni teel, mis kaasab närvisüsteemi, vereringe, immuunsüsteemi ja paljud teisedki elundkonnad.

Stress pole alati tingimata halb. Hea stress on asendamatu osa meie motiveerimises suurepärase töö tegemiseks. Kui aga kerge stress muutub hävitavaks ning ahistavaks, peab sellega tegelema, sest vastasel juhul võivad tagajärjed olla kurvad, alustades läbipõlemisest, maohaavandidest ja lõpetades südamerabanduse ning psühholoogilise kokkuvarisemisega.

Peamised stressi tekitajad:

  • Töö: halb ajakasutus, rahulolematus tööga, ületöötamine
  • Kehv toitumine: ebaregulaarne söömine ja toitainetepuudus viib keha stressi
  • Suhted
  • Finantsasjad
  • Vähene füüsiline aktiivsus
  • Haigused
  • Kontrolli puudumine enda elu üle

Boost Yourself stressi põhjustajad

Mis on adaptogeen?

Adaptogeenid on ergutavad, peamiselt looduslikku päritolu ained. Need on tõhusad eriti hormoonaalsüsteemi tasakaalustamisel. Adaptogeensed taimed toovad keha tasakaalu tagasi olenemata siis, kas esineb nt kilpnäärme üle- või alatalitus.

Adaptogeenid aitavad kaitsta organismi ümbritseva keskkonna kahjulike mõjutuste eest, parandavad elundite talitlust ning hoiavad organismi kõrvalekalletest. Samuti soodustavad adaptogeenid ainevahetust ning võimaldavad kehal töötada säästlikul režiimil, mis aitab haigustele vastu seista.

Ashwagandha, rahvapärase nimetusega talvekirss on tuntud peamiselt kui stressileevendaja ning on arvatud maailma parimate adaptogeenide hulka.

Piisav kogus toitaineid nagu vitamiinid, mineraalained, head rasvad, aminohapped ja antioksüdandid aitavad ajul stressiga paremini hakkama saada, millest saab kasu kogu keha. Vähenda suhkru, kofeiini, alkoholi ja teiste toksiliste ainete tarbimist ning lisa enda menüüsse järgnevad toidud.

Toorkakao

Toorkakaooad sisaldavad palju polüfenoole, mis vähendavad põletikku, ergutavad immuunsüsteemi ja parandavad vereringet. Peale selle on kakaooas ka suures koguses teobromiini, millel on kofeiiniga sarnane toime, kuid see ergutab kesknärvisüsteemi vaid veidi, mis tähendab, et saadud energiale ei järgne kurnatus.

Rohelised köögiviljad

Rohelistes köögiviljades on palju põletikuvastaseid fütotoitaineid, nagu A-, C-, E- ja B9-vitamiin, beetakaroteen, luteiin ja zeaksantiin. Lehtkapsas sisaldab eriti palju kaltsiumi ja kaaliumi, mis on mõlemad olulised vererõhu reguleerimiseks. See on väga oluline stressirohketes olukordades.

Brokoli ja lillkapsas sisaldavad erilisi ühendeid, mis puhastavad organismi mürkidest ja võivad aidata kehal vabaneda vähki tekitavatest ainetest.

Tsitruselised puuviljad

C-vitamiini sisaldavad tsitruselised nagu apelsinid ja greip aitavad vähendada stressi. Täiskasvanud mehed peaksid iga päev saama vähemalt 90 mg ja naised 75 mg C-vitamiini. Head C-vitamiini allikad on apelsinid, paprika, kiivid, tomatid ja brokoli.

Ashwaganda kui looduslik stressileevendaja:

Ashwagandha on leidnud kasutust järgmiste hädade puhul:

  • Ärevuse, unehäirete (unetuse), stressi puhul
  • Liigesepõletike, seljavalu, lihasreuma puhul
  • Kilpnäärme talitlushäirete korral
  • Külmetushaiguste, tuberkuloosi, astma ja bronhiidi puhul
  • Menstruaalvalude korral

Lisaks arvatakse, et ashwagandha:

  • Stabiliseerib veresuhkrut
  • Alandab kolesteroolitaset
  • Tõstab vastupidavust
  • Suurendab keskendumisvõimet
  • Pidurdab vananemist
  • Tugevdab suguiha ja suurendab viljakust
  • Stimuleerib kurnatud neerupealiseid

Boost Yourself Healthy Weight Relax supertoidusegu

Parem uni, parem elu

Hiljutise uuringu järgi selgus, et enamikel stressi all kannatavatel inimestel on ka uneprobleemid. Vähene uni toob kaasa immuunsüsteemi nõrgenemise, probleemid südamega, ärevustunde ja depressiooni.

Mõned nipid paremaks uneks:

  • Väldi pärastlõunast kohvi, sest kofeiin jääb kehasse vähemalt kuueks tunniks.
  • Ole iga päev vähemalt 30 minutit aktiivne.
  • Maga jahedas ja pimedas ruumis.
  • Enne magamaminekut püüa mitte tegeleda tööasjadega, sotsiaalmeediaga ning teleri vaatamisega.
  • Veeda aega enda lemmikinimestega ning naera südamest!

Ära lase stressil rikkuda enda elu. Leia igas päevas üks hetk iseenda eest hoolitsemiseks, naera siiralt ja südamest ning toida oma keha toitainetega, mida ta vajab. Samm-sammult väheneb ka stress ning avaneb võimalus nautida elu selle kõige kaunimal kujul.

-10%
UUS!
(16 arvustust)
24.90 22.40
-10%
(11 arvustust)
23.90 21.50
-20%
(2 arvustust)
43.80 35.04

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

[]