Treener Laura-Liza

Treener Laura-Liza annab nõu: kuidas säilitada kaalu peale dieeti


Viimased neli aastat olen tegutsenud personaaltreenerina ning sellest 2.5 aastat olen paralleelselt pidanud spordiklubi MyFitness Viru juhataja ametit. Ilmselt olen leidnud endale tööalaselt ideaalse kombo. Kõik saab tehtud ühes kohas.

Iseloomult olen pigem konkreetne ja otsekohene (vahel see ehmatab inimesi). Kuid süda on mul alati soe ja pakun abikätt, kui keegi seda vajab. Paras aktivist olen ka ning tänu sellele kohati isegi uputan ennast tööga. Seni, kuni hing laulab sees, ei ole hullu!

Eks mul ole selline tugev kest ümber, mille sisemusse igaüks ligi ei pääse ja tihti ei saada minust ka päriselt sotti.

Treener Laura-Liza

 

Mida näed enda treenitavate inimeste puhul – millised on suurimad komistuskivid vormi loomisel? Millega eksitakse toitumise osas?

Tihti ei tajuta, et ainult trennist ei piisa parima vormi saavutamiseks ning nädalavahetuse patustamisi ei ole võimalik n-ö maha treenida. Väga paljudel puuduvad kannatlikkus ja järjepidevus ning see on kindlasti üks suurimaid komistuskivisid. Soovitakse saada muutuseid kiiresti ja kohe.

Muutused võtavad aga aega ning kõik saab tegelikult alguse toidulaualt. Usutakse mitmeid müüte ning tehakse teadmatusest valesid valikuid. Eks mingis mõttes ma saan sellest mustrist aru ja suuresti võib süüdistada selles tänapäeva infoajastut.

Info on kergesti kättesaadav, sotsiaalmeedia kihab “fitnessi influencer`itest” ja “spetsialistidest”. Väga keeruline on säilitada kogu selle info ülekülluse juures kainet ja kriitilist mõtlemist.

Soovitan, et anna endale aega harjuda uue elustiiliga, ole kannatlik ja järjepidev, arene oma treeningutes, pea plaanist kinni ning mis kõige olulisem – leia endale toitumismudel, mis sobib just sinu elustiiliga!

Treener Laura-Liza

Milline näeb välja sinu enda toitumismudel? Mida oled elu jooksul proovinud? Mida toitumisharmuste osas soovitad või ei soovita?

Olen nooremas eas ära proovinud kalorite lugemise, toitumiskavad, LCHF dieedi, veganluse ja igasugused kiirdieedid. Kogu selle kupatuse najalt sain aru, et n-ö imedieedid ei toimi ning tuleb leida enda elustiili toetav toitumismudel.

Osadele sobib kalorite jälgimine, osadele portsjonite lugemine, teistele sobib paastumine ning mõni soovib üldse intuitiivselt toituda. Meetodeid on mitmeid ning tulebki leida endale sobivaim. Olen arvamusel, et ühte ainuõiget viisi ei ole siin maailmas olemas.

Hiljuti võtsin oma toitumise samuti taas tõsiselt ette ning seekord kaasasin protsessi ka personaaltreeneri, kes mind sellel teekonnal juhatas. Jah, ka meie, treenerid, kasutame teiste treenerite abi ning tänu sellele oleme ise targemad ja paremad treenerid.

Olin juba pikemat aega toitumisega pahuksis. Kohe nii pahuksis, et see hakkas mõjutama mu vaimset tervist ning tundsin tihti tohutuid süümepiinasid, kui lubasin endale midagi head ja paremat.

Olin tihti kalorite defitsiidis ning minu toitumist saatsid söömahood, millega ma oma progressi sajaga nullisin. Üks hetk tundsingi, et nii enam edasi minna ei saa ning ma vajan oma ellu suurt muutust ja kedagi, kes mind sellel teel natukene suunaks.

Otsustasime koos treeneriga, kes on mu väga hea kolleeg, et proovime ära sellise asja nagu reverse diet. Eesmärk oli parandada minu suhet toiduga ning ühtlasi kalorite defitsiidist välja tulla nii, et sellega ei kaasneks ebameeldivat kaalutõusu.

Praegu olengi juba pikemat aega jälginud oma makrotoitainete vahekorda ning kaloraaži. Minu jaoks on see meetod väga mugav ning tänu sellele olen õppinud toitu ja koguseid väga hästi tundma.

Mis on reverse diet?

  • Korduvate kaloripiirangute ja dieeditamiste tagajärjel muutub ainevahetus. Kui keha on saanud liiga pikalt liiga vähe kaloreid, siis ainevahetus aeglustub.
  • Selle tagajärjel ei põleta organism päevas enam nii suurt arvu kaloreid kui varem.
  • Tõstes pärast dieeti märgatavalt enda kaloraaži, tekib kiirelt kaalutõus. See ongi teada-tuntud jo-jo efekt!
  • Reverse diet on dieedijärgne toitumine. See on meetod kalorite järk-järguliseks suurendamiseks, et kehakaal ei tõuseks jälle kiirelt dieedieelsele tasemele.

Treener Laura-Liza

Mida kujutab endast reverse dieting? Kuidas sa selle enda jaoks avastasid?

Lugesin selle meetodi kohta juba umbes aasta tagasi ning uurisin ka ise rohkem selle kohta erinevate allikate kaudu. Olgu öeldud, et see ei ole mingi imedieet!

Reverse diet on lihtsalt öeldes kaloraaži kontrollitud tõstmine, et väljuda kalorite defitsiidist. Jälgitakse hoolikalt, et kaal protsessi ajal väga drastiliselt ei muutuks.

Ehk see on n-ö dieet pärast dieeti ning näiteks bodybuilder`id ja fitnessi võistlejad kasutavad seda meetodit tugevast kalorite defitsiidist väljatulemiseks.

Mõtle, sa oled näiteks 12 nädalat dieeditanud, saavutanud oma soovitud vormi ning nüüd tahaksid naasta oma tegeliku päevase energiavajaduse juurde tagasi. Tõstes päeva pealt oma kaloraaži antud tasemeni, võib see tuua esile hoopis negatiivseid efekte, nt kaalutõus.

Siin tulebki mängu reverse diet. See on muidugi pikk ja laialdane teema, millest kirjutada, aga you get the idea! Kes soovib selle teema kohta süvitsi uurida, siis kindlasti soovitan lugeda Layne Nortoni ja Mark Carroli raamatuid. Mõlemad härrad on väga teaduspõhised ning jagavad tõesti head infot.

Millised on suurimad erinevused sinu enesetundes ja üleüldises füüsises seda dieeti jälgides?

Mina jälgisin seda toitumismudelit kokku 15 nädalat. Selle perioodi ajal märkasin, et minu sooritus jõusaalis muutus tunduvalt, jõudu tuli juurde ning energiat oli rohkem.

Üleüldine enesetunne oli parem ning igasugused isud vähenesid. Suurim võit selle perioodi ajal oli just vaimne enesetunne. Ma ei stressanud enam toidu pärast, nautisin elu rohkem, sõin väljas rohkem ja ei muretsenud oma kaalunumbri pärast.

Terve perioodi jooksul jälgisime minu füüsilist vormi ja muutuseid kaaluga ning endalgi oli huvitav näha ja kogeda, et tegelikult võin ma rahuliku südamega tarbida rohkem ja vormi säilitada. Alustasime 1900 kaloriga ning lõpetasime dieedi 2500-2600 kaloriga. Lõpus juba tundsin, et nüüd on kõht täis ja eesmärk on saavutatud.

Treener Laura-Liza

Kellele soovitad reverse dieting toitumismudelit?

Soovitan seda kõigile, kes on pikemat aega dieeti pidanud ning soovivad defitsiidist väljuda. Samuti ka neile, kes on harjunud juba pikemat aega sööma kaloraaži mõttes väga vähe ja tahavad naasta oma tegeliku päevase energiavajaduse juurde ehk süüa rohkem.

Boost Yourself tuli välja just uue tootesarjaga – Breakfast Club, mis on supersegud pudru peale lisamiseks. Kas ka sina oled pudrufänn?

Puder on minu elus aukohal! Esmaspäevast reedeni söön alati hommikuks putru ning see on nii olnud juba pikemat aega. Nädalavahetustel, kui köögis on aega rohkem mässata, siis valmistan vahelduse mõttes midagi muud.

Kuna ärkan vara – tööpäevadel kell 5.40-6 -, siis puder on hommikusöögiks hea kiire variant. Puder on väga toitev, kuid soovitan tarbida koos pudruga valku, et kõht püsiks kauem täis.

Crunchy superseguga kaerahelbepuder

Nüüd on su hommikusöök täiuslik!

Uue Breakfast Club sarja Crunchy seemne-marja-puuvilja supersegud sisaldavad taimset valku ja kõrgel määral kiudained ning lisaks annavad need su hommikusöögile vajaliku koguse looduslikke vitamiine ja mineraalaineid.

Puista supersegusid pudrule, müslile, jogurtile, smuutile või oma mis tahes lemmiktoidule.

VAATA LÄHEMALT

Laura-Liza lemmikpudru retsept:

  • 80 g gluteenivabasid täisterakaerahelbeid – keedan neid veega ning kasutan just seda sorti, sest nendega jääb puder mõnusalt kohev.
  • 2 munavalget – segan vispliga läbi ning puder jääb mõnusalt kreemine.
  • 1 suurem banaan, u 125 g – purustan selle pudru sisse, et puder oleks magusam.
  • 1 spl Breakfast Club Crunchy supersegu (vali ise siit oma lemmikmaitse)
  • 80 g külmutatud kirsse ja 30 g külmutatud musti sõstraid

Hiljuti oli meil suur ühine Healthy Weight väljakutse, millest võttis osa mitu tuhat inimest. Kuidas hoida tulemust peale kaalulangetust? Millised kogemused ja soovitused on sinul treenerina selleks anda?

  1. Ära kiirusta kohe tagasi oma endise elustiili juurde.
  2. Ole jätkuvalt füüsiliselt aktiivne. Saavutasid oma ideaalvormi? Super! See ei tähenda, et võiksid nüüd jalad seinale visata ja loota, et nii jääbki.
  3. Jälgi jätkuvalt oma toitumist ning planeeri oma toidukordasid ette.
  4. Hoia silma peal oma füüsilisel vormil ja kaalul (pildid on väga hea viis, kuidas hinnata muutuseid oma kehas ehk tee endast pilte).
  5. Ole järjepidev ning ära loobu, kui sind tabavad tagasilöögid. See käib kogu protsessiga kaasas.
  6. Maga piisavalt, jälgi oma stressitaset ning ümbritse ennast inimestega, kes sind sinu teekonnal toetavad. On väga oluline omada tugisüsteemi enda ümber.
  7. Kaalu langetamine või hoidmine ei hõlma ainult toitumise jälgimist ja trenni tegemist. Sinu vaimne tervis on nr 1 ning sellest saab kõik alguse.

Millised on sinu soovitused inimestele, kes sooviksid alustada tervislikuma eluviisi ja treeningutega?

Pane paika eesmärgid ning teadvusta endale, miks sa oma elustiili muuta soovid. Kui sa pole kindel, kuidas alustada, millised treeningud sulle sobivad ning milliseid muudatusi toidulaual teha, siis võta ühendust treeneri või toitumisnõustajaga, kes sind sinu teekonnal aitavad.

Ja mis kõige olulisem, ole kannatlik ja järjepidev ning säilita kaine mõistus ja kriitiline mõtlemine.

Laura-Liza lemmiktsitaadid:

You can eat all the veggies you want and work out as hard as you ever have, but if your mind isn’t healthy then you’ll never feel right.

There is no best diet in the world. The human body adapts well to many different ways of eating. Find what suits best for you and your lifestyle.

(55 arvustust)
19.90
-10%
UUS!
(2 arvustust)
72.70 65.45

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga