Laura lugu: korrast ära seedimine ei tohiks olla normaalsus


Sa oled see, mida sööd – veelgi enam see, mida seedid! Seedesüsteemi mikrofloora mängib olulise tähtsusega rolli meie tervise ja heaolu kvaliteedi määramisel. Seedeprobleemide käes vaevlemine ei tohiks olla normaalsus.

Loe kuidas Laura Kurs on tänu smuutidele tasakaalustanud enda seedimist.

Tere-tere! Minu nimi on Laura Kurs ning nii uskumatu kui see (minu enda jaoks) ka ei ole, olen vahepeal saanud 30!

Tööd teen sellises põnevas valdkonnas nagu PR ja üritusturundus ning tihtilugu väga pöörase koormusega. Seetõttu ei ole ma jätkuvalt (isegi 30ndaks eluaastaks!) oma toitumist korralikult paika saanud.

Söögitegemisse ma eriliselt kiindunud ei ole ja trenni teen vahelduva eduga – kaks harjumust, mis mu niigi hellakest kõhukest hästi saatma tegelikult ei sobi.

Millisele tervisemurele oled otsinud lahendust? Mida oled katsetanud, et leida sellele lahendust?

Kõhumured on mind juba kindlasti üle 10 aasta saatnud. Olen aga õppinud sellega elama ja paraku sellist elukvaliteet enda normaalsusena aktsepteerinud. Tegelikult ei peaks aga muidugi nii olema.

Teinekord võtavad seedeprobleemid sellise pöörde, et süda läheb pahaks, tasakaal kaob ning kõige selle tulemusena tahab ka pilt eest kaduda. Rääkimata tugevatest, mehistest krooksudest, mida vist ainult mina ja mõned sõbrad veel naljakaks peavad. 🙂 Tõsiasi on aga see, et iga päev punnis kõhu ning kummalise enesetundega elada ei ole tore.

Nii proovingi aegajalt smuutidieeti pidada. See tähendab, et nädal aega järjest joon hommikuti ja õhtuti ühe smuuti (hommikul pigem rohelise, õhtuti toitvama). Lõunaks söön aga tervislikult ja korralikult, võimalikult toitainerikkalt. Mulle on see väga hästi mõjunud. Enesetunne on olnud kergem ning kõht kenasti läbi käinud. Lõpuks olen asunud ka välistamisretkele ehk püüan aru saada, mis mu seedimisele ärritavalt mõjuda võib.

Boost Yourself Detox puhastuskuur roheliste smuutidega

Tutvu lähemalt: 3-päevane Detox smuutikuur

Kuidas näed, millised on kõige suuremad probleemid tänapäeva inimeste toitumisharjumustes?

Kõige suurem probleem inimestele on nende elustiil. See, millele otsustatakse keskenduda ning panustada. Mina olen täiesti teadlikult keskendunud tööle ning oma toitumist teisejärguliseks pidanud. Kummaline, kas pole?

Ühel hetkel hakkasin aga mõistma, et kõik, mis endale suhu panen, läheb päriselt ka minu sisse ja põhimõtteliselt jõuab igale poole selle keha sees, kes mind loodetavasti ikkagi kauem kui 40 või 50 aastat hostib. Minu silmis võiks toitumisõpetus ning kokandus olla ametliku õppekava osa. Võimalikult vara sellealaseid teadmisi omandades, kujunevad need iseenesestmõistetavaks osaks meie elust. Vaid nii oskame eneste eest paremini hoolt kanda ning murede korral ka õigeid küsimusi esitada.

TFTAK-i teadlaste poolt väljatöötatud kiudainesegu Digestion tootes sisaldab muuhulgas ka tsitrusviljade kiudusid, aitab vähendada ärritusi sooltes nind hõlbustada soolemasside liikumist. See segu sisaldab ka kurkumit ja aaloet, mis sisaldavad rikkalikult antioksüdante. Kiudainesegu koostises on veel psüllium ehk India teelehe kestad, mille näol on tegemist ühe tõhusaima loodusliku seedimist soodustava ainega, mis aitab nii kõhukinnisuse kui ka -lahtisuse vastu.

Digestion supertoidusegu

Mida sa enda toitumises jälgid ja millele kõige rohkem tähelepanu pöörad?

Häbi tunnistada, aga kuna minu toitumisalased teadmised on üsna nigelad, siis mingit teaduslikku alust mu toitumisel ei ole. Minu jaoks toimib kõige paremini ‘kolm toidukorda päevas’.

Armastan süüa hommikust, seega kui ajaliselt jõuan, naudin seda pikalt ja laialt. Lõunat söön olenevalt isust, kas siis külm või soe toidukord ning õhtud kujunevad vastavalt sellele, kuidas päeval söönud olen. Teinekord võib korraliku pala asendada ka lihtsalt nokkimine.

Sinu 5 nippi, kuidas hoida tasakaalus enda eluviisi ja toitumist.

Imenippe mul varrukast võtta paraku ei ole. Kes minu kirjeldustes on ehk iseend ära tundnud, siis oskan tõepoolest soovitada vaid enese distsiplineerimist.

Millal on tööaeg, millal trenni- ja puhkeaeg ning kuidas selle kõige kõrvale kõige paremini tervislikud toidukorrad ja nende valmistamine ära mahutada. Võibolla tuleks tervise nimel aega planeerides lähtuda, aga esmalt just nimelt viimasest.

Kas sinu puhul on sinu kehatüübile keskendudes ka mingisuguseid eelarvamusi?

St kas inimesed on näiteks sulle öelnud, et oi sul on ju kõik maru hästi!

Oo jaa! Kuna ma olen pisike ja sale, siis üldjuhul ei oska keegi arvata, milliste muredega maadlema pean. Teinekord võtan nende murede tõttu alla, teinekord juurde – minu kehatüübi puhul on aga muutused koheselt nähtavad.

Juurde võttes muutun muidugi ise rahulolematuks ja seetõttu ei ole meeldiv pool-tänitusi kuulda, et sa ju oled niigi peenike, vahet pole need paar lisakilo. Minu jaoks on vahe, eriti kui tean, mis kaalu muutusi põhjustab.

Kas emotsioonid ja söömine käivad sinu jaoks käsikäes?

Minu jaoks ei käi emotsioonid ja söömine käsikäes. Mind mõjutab pigem loomuomane laiskus ja mugavus. Minusugusele ei ole enesedistsipliini arendamise teekonnal ka toidutellimisrakenduste populariseerumine hästi mõjunud.

Üldiselt olen aga aru saanud, et töötegemisele tuleb mõistlik piir panna ning mis tervislikku toitumist puudutab, siis time management ja väikesed edusammud toiduvalmistamises on need, mis teadlikumaks muutumisel abiks on.

-10%
UUS!
(2 arvustust)
72.70 65.40
-10%
(11 arvustust)
23.90 21.50

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

[]